Geoblog.pl    basikmary    Podróże    podróże 60+ 360o around the World    Pearl Harbour TORA, TORA, TORA tam gdzie Japonia rozpoczęła wojnę z USA i gdzie później podpisała kapitulację

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, Pearl City

Pearl Harbor - miejsce historyczne. Na terenie wojskowym znajduje sie muzeum poświęcone bohaterskiej śmierci żołnierzy marynarki wojennej, którzy 7 grudnia 1941 zaatakowani zostali niespodziewanie przez samoloty japońskie. Przez dwie godziny (7:55-9:55) trwał nalot lotniczy, który doszczętnie zniszczył zlokalizowane tutaj zasoby marynarki wojennej USA. USS Arizona Memorial, Battleship Missouri Memorial, Pacific Aviation Museum to główne punkty muzeum. Zwiedzanie zaczyna się od filmu, potem statkiem przepływa się do USS Arizona Memorial (USS - United State Ship). Jest to budowla koloru białego posadowiona nad wrakiem USS Arizona. Na ścianie tej białej przestrzennej budowli wymienione są nazwiska poległych żołnierzy i obsługi jednostki. Wśród żołnierzy jest wiele polskich nazwisk. Chwila zadumy. Honor i Respekt głoszą napisy. Wstęp do USS Arizona Memorial i tzw. teatru Muzeum jest bezpłatny. Do pozostałych obiektów obowiązują płatne bilety wstępu. Spędzamy tutaj 3/4 dnia a i tak wszystkiego nie zobaczyliśmy dokładnie. Przestrzeń muzeum bardzo rozległa. Shuttle bus rozwozi turystów po poszczególnych obiektach. Jak myślicie jakiej narodowości nie było na filmie i jakie narodowości, której całe tłumy przemierzają plaże Honolulu nie można było spotkać w Muzeum ? ....... tak, tak .... Japończyków. c.d.n.